Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών, Φθιώτιδας και Ευρυτανίας

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 114/τ. Α΄/4-8-2017 ο νέος νόμος 4485/17 που ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στη Βουλή. Σύμφωνα με το άρθρο 74 του νόμου, καταργείται το 4ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία.

Κατεβάστε το αρχείο με το νόμο 4485/2017

Συνέπεια του παραπάνω είναι η κατάργηση του μαθήματος των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στα παιδαγωγικά τμήματα των ΑΕΙ. Έτσι τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα διαμορφώνονται όπως δείχνει ο επόμενος πίνακας:

Εξεταζόμενα μαθήματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2018

Στην παραπάνω ρύθμιση είχε αντιδράσει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), μιλώντας για «υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης και περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Και προσθέτει ότι «με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι επιστήμες εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση». «Ας αποφύγει το υπουργείο την επανάληψη των λαθών του παραγοντισμού και των υποκειμενισμών που αναπαράγουν μια περιθωριακή εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης», λέει σε άλλο σημείο η ΕΜΕ.