Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών, Φθιώτιδας και Ευρυτανίας

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Με βάση την Υ.Α. 119174/Δ2, ΦΕΚ 3411/τ. Β΄/10-Αυγούστου-2018.

Με βάση την Υ.Α. 119177/Δ2, ΦΕΚ 3412/τ. Β΄/10-Αυγούστου-2018.

Δημοσιεύτηκε η Υ.Α. 119174/Δ2, ΦΕΚ 3411/τ. Β΄/10-Αυγούστου-2018 που αφορά τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης για το έτος 2019 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου.

Λήψη αρχείου.

Δημοσιεύτηκε η Υ.Α. 119177/Δ2, ΦΕΚ 3412/τ. Β΄/10-Αυγούστου-2018 που αφορά τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης για το έτος 2019 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Λήψη αρχείου.

Το ΘΕΜΑ Γ των Μαθηματικών Προσανατολισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018, είναι ένα κλασικό πρόβλημα μαθηματικής μοντελοποίησης, που παρόμοιό του υπάρχει στα σχολικά βιβλία. Είναι πραγματικά ένα πολύ όμορφο πρόβλημα. Το ερώτημα (Γ1) σε προδιαθέτει να απαντήσεις στα ερωτήματα (Γ2) και (Γ3) με χρήση Μαθηματικής Ανάλυσης και της σχετικής θεωρίας. Υπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι απάντησης χρησιμοποιώντας στοιχειώδη μαθηματικά. Στην παρούσα εργασία εστιάζουμε αποκλειστικά στο ερώτημα (Γ2) και δίνουμε απαντήσεις χρησιμοποιώντας μαθηματικά που διδάσκονται σε μικρότερες τάξεις, ακόμη και στην Γ΄ Γυμνασίου.

Απαντήσεις στο ΘΕΜΑ Γ των Μαθηματικών Προσ/μού των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

___

Δείτε τα θέματα Μαθηματικών Προσανατολισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.

Θέματα Μαθηματικών Προσανατολισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018 στα Ημερήσια ΓΕΛ

___

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ’ τάξης Ημερήσιου και της Δ’ τάξης Εσπερινού ΓΕΛ κατά το σχ. έτος 2017-2018, διδάσκεται σύμφωνα με τις οδηγίες της εγκυκλίου με αρ. πρωτ.: 163573/Δ2/02-10-2017. Μετά από μελέτη της παραπάνω εγκυκλίου, κρίνουμε σκόπιμο να επισημάνουμε κάποια σημεία που αφορούν τη διδασκαλία μας σε σχέση με το παρελθόν. Κυρίως είναι εφαρμογές ή προτάσεις, που δεν περιέχονται στο σχολικό βιβλίο, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αναπόδεικτα, για τη λύση ασκήσεων. Τις επισημάνσεις μας αυτές αλλά και το σύνολο των οδηγιών επιβάλλεται να τις λάβετε υπόψη κατά τη διδασκαλία σας.

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο εδώ…

Το διδακτικό υλικό που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο αναφέρεται στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου. Απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα και αφορά τη δημιουργική διδασκαλία της Ανάλυσης.

Για λήψη και εκτύπωση πατήστε εδώ…

Κατεβάστε το σχετικό αρχείο εδώ…

Το υλικό αυτό αφορά τη δημιουργική διδασκαλία των Μαθηματικών της Γ’ τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ και εκδίδεται στα πλαίσια της ανακήρυξης του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών».

Περισσότερες λεπτομέρειες.

Το 2018 η ελληνική μαθηματική κοινότητα γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Με την ευκαιρία αυτή το Υπουργείο Παιδείας ανακήρυξε το 2018 ως «Έτος Μαθηματικών». Continue reading

Το διδακτικό υλικό που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο αναφέρεται στο 1ο κεφάλαιο του Β΄ μέρους του βιβλίου των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου. Το υλικό της εργασίας αυτής απευθύνεται στους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα και όχι άμεσα στους μαθητές. Ο στόχος δεν είναι να υποκαταστήσει το σχολικό βιβλίο του μαθητή και τις σχετικές οδηγίες για τον εκπαιδευτικό, που στέλνονται κάθε χρόνο, αλλά να αποτελέσει ένα χρήσιμο συμπλήρωμα για τη διδασκαλία του μαθήματος.

Για λήψη και εκτύπωση πατήστε εδώ…